Now Reading
De azi inspre maine

De azi inspre maine

Dupa ce am coordonat cateva campanii pe bloguri si dupa experientele pe care le-am avut in comunitatea Dacic Cool, in care toti cei care simt si traiesc romaneste se exprima despre brandurile romanesti, despre valorile si traditiile romanesti, despre brandul de tara, despre companiile romanesti si oamenii care ne fac ceea ce suntem, pot sa afirm cu tarie ca viitorul este al branderilor, al oamenilor activi si dinamici, care se exprima, care reactioneaza, care nu lasa lucrurile sa treaca pe langa ei fie ce-o fi… Si-am mai invatat un lucru! Cei care doar mimeaza implicarea, fie ca este vorba de companii, fie ca este vorba de personalitati, sunt rapid detectati de adevaratii branderi. Cred asadar ca a castiga cu adevarat nu se poate decat ca urmare a unei profunde transformari de mentalitate, dupa ce-ti recunosti eventualele greseli, daca vrei sa inveti cu adevarat, daca intr-adevar iti pasa si vrei sa faci lucrurile mai bune si lumea mai frumoasa… Doar mimand implicarea, pentru un castig rapid si facil, nu vei avea succes pe termen lung. Doar cei care isi asuma efortul unor schimbari profunde pot sa spere victorii! Lumea branderilor va aduce schimbari de care acum nici nu suntem constienti! Suntem de-abia in zorii unei revolutii! Si toate schimbarile sunt… oportunitati! Pentru fiecare dintre noi, pentru fiecare brand si… pentru cele ce vor sa fie! Sa ne simtim binecuvantati! Traim timpuri in miscare si lumi in schimbare, ca oameni in transformare!
Cateva idei despre aceste transformari am incercat sa prind in rubrica din ultimul numar al revistei Business Woman. 

Business Woman – 15 aprilie 2013

Sunt brander, deci exist! nu este o figura de stil, ci o realitate a zilelor noastre. Este vorba de modul in care ne traim cu adevarat viata sau ne lasam doar dusi nepasatori de curent. Este o asertiune ce priveste in egala masura implicarea noastra in lume si in evenimentele prin care trecem. A fi brander tine astfel atat de existenta noastra personala, cat si de cea sociala.

          Se discuta din nou despre brandul de tara… Eu cred ca brandul de tara depinde de fiecare dintre noi. De modul in care reusim sa punem in valoare bogatia culturala, naturala, de traditii si de valori a acestei tari. Sa le transformam pe fiecare in adevarate branduri. Si ma refer la actiunea fiecaruia dintre noi. Va trebui sa anulam continutul de realitate al atat de dureroaselor cuvinte: Frumoasa tara, pacat ca-i locuita! Tara va fi cu adevarat frumoasa, atunci cand frumusetea ei va proveni din noi, pentru ca tara nu e un exponat de muzeu. Si, daca noi nu suntem convinsi de aceasta frumusete, daca noi nu o transmitem, cum ar putea altii sa o cunoasca si sa se bucure de ea?

          Nu numai brandul de tara nu este – si nu poate fi – o abstractiune. Brandurile in genere nu desemneaza doar un producator si un produs sau un serviciu, nu se rezuma la un semn sau la un slogan, ci reprezinta inainte de toate o comunitate. Comunitatea celor care apreciaza acel brand, ii dau viata, traiesc prin acel brand. Tocmai aceasta traire, aceasta forta vitala, este cea care face diferenta dintre un brand si un simplu produs. Un brand are exact forta fanilor lui. El se naste odata cu aceasta comunitate si dispare odata cu ea. De aceea, a sti sa produci, a sti sa vinzi si a fi in stare sa creezi un brand sunt lucruri total diferite, chiar daca in experientele de succes ele se impletesc si se sprijina reciproc.

          Cu alte cuvinte, daca traim cu adevarat, daca ne intereseaza, ne pasa, ne pasioneaza ceea ce facem in viata, in fiecare zi si in fiecare clipa, suntem branderi. Daca nu, traim mimetic, nepasatori. Daca stim sa ne bucuram de viata, daca punem pasiune in ceea ce traim, in ceea ce facem, suntem branderi. Pentru ca pasiunea pusa in joc la intalnirea noastra cu un produs cultural, cu un performer sportiv, cu un proiect politic, cu un produs sau un serviciu de care intelegem sa ne folosim spre a da un plus de culoare, de viata, chiar si faptului divers, aceasta pasiune, daca este cu adevarat vitala, va fi si contagioasa, va fi virala si va transforma acel produs intr-un brand.

          Brandurile sunt create de noi, traiesc prin noi si mor odata cu dezinteresul nostru fata de ele. Iar acest lucru este valabil pentru orice fel de brand. Cel mai remarcabil performer sportiv sau cultural nu va deveni un brand, daca nimeni nu va fi interesat de acea performanta. Nici un produs sau serviciu nu va deveni un brand, chiar daca acopera o cerinta esentiala, daca nu va purta cu sine o poveste, daca nu va trezi o emotie care sa ceara cu necesitate a fi povestita, a fi impartasita cu ceilalti. Brandul nu este numai o valoare personala, ci o valoare comuna, o valoare impartasita, ce traieste prin nevoia de a fi povestita, transmisa celor din jurul tau.

          De aceea, daca traiesti cu adevarat, daca te bucuri, daca clipele, gesturile si faptele tale nu curg pe langa tine nebagate in seama, ci tu le traiesti cu adevarat, punand pasiune si interes in ceea ce faci si in ceea ce se intampla cu tine, atunci nu ai cum sa nu fii un brander. Pentru ca, daca iti pasa, vei vrea sa comunici, sa povestesti, sa le impartasesti si celorlalti descoperirile tale, lucrurile care iti fac viata mai frumoasa sau mai urata. Si atunci vei contribui la crearea si la sustinerea unor branduri sau la decaderea altora. Pentru ca brandurile adevarate au intotdeauna o poveste de spus. O poveste pe care nu rezisti sa nu o repovestesti. Iar atunci cand nu mai au o astfel de poveste, inseamna ca sunt deja pe moarte. Astfel, putem spune ca, daca existi cu adevarat, daca iti traiesti cu adevarat viata si nu te lasi tu trait de ea, atunci cu siguranta esti un brander, esti un fauritor de branduri. Si, in egala masura, e adevarat ca, daca esti un brander, inseamna ca iti traiesti cu adevarat viata, ca esti viu, ca stii sa te bucuri de viata, pe scurt, ca existi.

          Astazi, suveran nu mai este producatorul si nici macar vanzatorul. Astazi, suveran este branderul, adica fiecare dintre noi. Evident, intr-un mod diferit, in functie de nivelul nostru de implicare, de pofta de viata pe care o avem fiecare dintre noi. De modul in care stim sa ne bucuram si sa ripostam, de modul in care stim sa comunicam. Iar astazi fiecare poate comunica fara restrictii nu numai cu vecinii sau cu colegii, ci cu oamenii din lumea larga. Astazi, avem cu adevarat o comunicare bidirectionala intre brand si publicul acestuia.

          Forta oricarei comunicari si a oricarei comunitati sta in libertatea ei, dar si in modul in care reuseste sa se apere de riscul haosului. In cadrul oricarei comunitati puternice, exista anumiti lideri de opinie. Sunt cei care initiaza si sustin directiile de dezbatere, care dau un plus de culoare si de motivare subiectului. Pentru orice brand, este esential sa se plaseze intr-o interactie cat mai stransa, mai directa si mai plina de viata cu comunitatea sa, cu acesti lideri de comunicare si, prin intermediul lor, cu toti fanii sai.

          Comunicarea bidirectionala cred ca reprezinta problema esentiala a oricarui brand. Trebuie sa invatam sa iesim din pasivitate. Sa invatam sa ne exprimam. Sa invatam sa comunicam. Numai asa vom putea avea branduri puternice. Iar asta inseamna o economie puternica. Asta inseamna un climat politic sanatos. Inseamna o tara puternica si o adevarata prosperitate nationala. Inseamna un adevarat brand de tara. Nu o simpla imagine, un simplu slogan, ci un adevarat brand.

          Insa si aceasta comunicare trebuie deprinsa. In egala masura, de catre branduri si de catre publicul acestora. Nu este usor, dar este fascinant. Experienta pe care a cunoscut-o nucleul de comunicare creat in jurul initiativelor promovate de Brander. The Original Brander, este, intr-adevar, captivanta. Iar actiunile intreprinse, atat in blogosfera sau pe retelele de socializare, prin stimularea celebrului word of mouth sau in cadrul interactivitatii din comunitatea Dacic Cool, reprezinta fiecare o noua dovada a importantei pe care o are constientizarea faptului ca noi, fiecare dintre noi, suntem adevaratii branderi. Suntem cei care misca lumea, cei care dau valoare unui brand.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

114 K
Scroll To Top