Now Reading
Comunicarea de criza in cazul miscarilor revendicative ale sindicatelor din sistemul de invatamant

Comunicarea de criza in cazul miscarilor revendicative ale sindicatelor din sistemul de invatamant

Despre comunicarea de criză și ce înseamnă o negociere de succes. Cu prof. univ. dr. Dragoș Popa, în cadrul emisiunii Arena Ideilor!

“Sunt două probleme. Pe de o parte, va trebui să ajungem să discutăm și despre criză, pe de altă parte, trebuie să discutăm, din capul locului, ce înseamnă, totuși, o negociere. În momentul în care negociem, trebuie să știm ce negociem și în ce context și în ce condiții negociem.

Grila de salarizare reprezintă elementul fundamental. Această problemă a grilei salariale este, pe de o parte, o grilă în cadrul unei bresle, de exemplu, în cadrul profesorilor, pe de altă parte, în cadrul bugetarilor, de la polițiști la procurori, la profesori, la medici și așa mai departe.

Pe de altă parte, este importantă nu numai așezarea salariilor de la o breaslă la alta, ci și în cadrul uneia, adică trebuie să văd cum cresc salariile de la new entry, de la profesorul stagiar până la cel care a ajuns cu gradul maxim în învățământ, înainte de pensie. Deci sunt multe lucruri care se negociază și, așa cum spuneam, în primul rând, trebuie să ai de unde să plătești salariile. În momentul în care, așa cum a fost atunci, reașezarea de salarii înseamnă și o creștere substanțială a efortului bugetar, se poate întâmpla ca în acel caz să se ajungă la o convenție de creștere etapizată a salariilor, numai că această creștere etapizată trebuie negociată corect cu sindicatele și studiat cu atenție în ce măsură este posibilă din punct de vedere bugetar.

Problema în învățământ este complicată în primul rând din cauza modului în care societatea, și în România, și în lume, se schimbă extrem de repede, ceea ce înseamnă și provocările pe care le ridică societatea, atât din punct de vedere al dezvoltării tehnice, cât și din punct de vedere al relațiilor interpersonale. Pe de altă parte, sunt și probleme strict în școala noastră. Și aici mă refer, în primul rând, la situația dramatică legată de analfabetismul funcțional, care este inadmisibil, în momentul în care tu te învârți în jur de 50%.” (prof. univ. dr. Dragoș Popa)

Cu mai multe emisiuni interesante vă aștept pe canalul meu de YouTube, la care vă invit să vă abonați. Mulțumesc!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

114 K
Scroll To Top