Now Reading
Ashwagandha sau ginsengul indian. Beneficiile acestei plante recomandate de medicina ayurvedica

Ashwagandha sau ginsengul indian. Beneficiile acestei plante recomandate de medicina ayurvedica

Ce să faci dacă te simți lipsit de energie, de vigoare, de vlagă? Poți să te scuturi, ca și cum ai scutura de pe tine toate relele! Scuturi mâinile, scuturi picioarele, poți să și rotești trunchiul în timp ce scuturi mâinile! Și apoi poți să te lovești ușor pe brațe. Poți să lovești și în interiorul brațelor. Poți să lovești picioarele, în față, în spate, în lateral. Poți să-ți lovești și pieptul. Poți să lovești și capul… și chiar și pe față! Și o să vedeți că, în foarte scurt timp, o să vă simțiți mult mai bine, o să vă simțiți cu ceva mai multă energie.

Dar, dacă aveți nevoie de un energizant natural, puteți să încercați Ashwagandha. Ce este Ashwagandha? Este o plantă recomandată de medicina tradițională indiană, cea mai veche medicină din lume, pentru că este o plantă adaptogenă. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că ne ajută să facem față diferiților factori stresori. Și este o plantă care ne dă energie ziua și ne ajută să ne odihnim noaptea. Reglează ritmul circadian, ritmul zi – noapte.

În plus, Ashwagandha este recomandată pentru sănătatea inimii, este recomandată pentru puterea de concentrare, pentru atenție, pentru memorie, pentru învățare, este recomandată, și în cazul femeilor, și în cazul bărbaților, pentru disfuncțiile sexuale, este recomandată pentru susținerea imunității.

Ashwagandha, de fapt, are o problemă: este bună pentru foarte multe lucruri! Și-atunci… este de mirare! Dar, din fericire, astăzi există studii medicale care vin și demonstrează aceste lucruri pentru care această plantă era recomandată de medicii specialiști în Ayurveda, vechea medicină indiană.

Însă, din păcate, pentru noi este destul de dificil să reținem acest nume, Aswhagandha. De unde vine numele de Ashwagandha? Din sanscrită, bineînțeles. De la ashwa, care înseamnă „cal”, și de la gandha, care înseamnă „miros”. Pentru că rădăcina acestei plante are un puternic miros de cal. Așadar, de aici numele de Ashwagandha. Ashwagandha, în cultura noastră, europeană, este cunoscută sub numele de Withania somnifera, tocmai pentru că reglează ritmul zi – noapte.

Bineînețeles, și atunci când vă propunem să luați suplimente alimentare, trebuie să vă sfătuiți cu medicul dumneavoastră, pentru că nici Ashwagandha nu se recomandă în orice situație. De exemplu, nu se recomandă pentru femeile însărcinate, pentru femeile care alăptează sau pentru persoanele care se confruntă cu boli autoimune. Încă o dată: vă sfătuiți cu medicul dumneavoastră!

Mai multe despre tabletele cu Ashwagandha – pe www.ayurmed.ro.

Pentru mai multe emisiuni de sănătate ample, cu specialiști de top din domeniile lor de activitate, vă invit să intrați pe canalul meu de YouTube și pe pagina mea de Facebook. De asemenea, mă puteți găsi și pe Instagram și pe TikTok cu sfaturi scurte de sănătate.

117 K
Scroll To Top