Now Reading
Beneficiile consumului de sfecla rosie. Studii recente arata ca ajuta memoria si rapiditatea luarii deciziilor

Beneficiile consumului de sfecla rosie. Studii recente arata ca ajuta memoria si rapiditatea luarii deciziilor

Știați că împăratul roman Tiberius, unul dintre groaznicii împărați romani, a stabilit ca anumite triburi nordice să plătească tributul în sfeclă roșie? Pentru că, încă din antichitate, sfecla roșie era considerată un superaliment.

Țin minte, bunicii mei îmi spuneau să mănânc salată din sfeclă roșie pentru sânge… Și, astăzi, studii medicale arată că sfecla roșie este indicată pentru creșterea hemoglobinei. De fapt, sfecla roșie are foarte multe recomandări: are efecte antioxidante, antiinflamatorii și, în plus, are și efecte antitumorale. Se consideră că un consum de sfeclă roșie ajută să se inhibe proliferarea celulelor tumorale. Și, mai mult, este indicată și celor cu colesterolul mărit și celor care au hipertensiune, pentru că ajută sănătatea vaselor de sânge. Le ajută să se relaxeze, să se lărgească și, atunci, bineînțeles, presiunea scade.

Sfecla roșie are foarte multe recomandări: are efecte antioxidante, antiinflamatorii și, în plus, are și efecte antitumorale

Dar sfecla roșie este recomandată și pentru persoanele care înaintează în vârstă și încep să aibă probleme cu memoria și cu luarea deciziilor. Chiar s-a realizat un studiu despre cum sfecla roșie ajută luarea deciziilor, rapiditatea cu care luăm decizii. Cum s-a desfășurat acest studiu? Un grup care a primit timp de două săptămâni 250 de mililitri de suc de sfeclă roșie în fiecare zi și un alt grup care n-a primit suc de sfeclă roșie, iar după cele două săptămâni, la testele care au fost realizate, persoanele care au băut zilnic suc de sfeclă roșie au realizat mult mai repede acele teste. S-a văzut că au luat decizii mult mai repede.

Așadar, iată cum un aliment care, în mod tradițional, era recomandat pentru sănătatea noastră, astăzi, se demonstrează că, într-adevăr, este bun pentru sănătatea noastră. Aceste beneficii ale sfeclei roșii s-ar datora conținutului de betalaină. Este vorba de niște antioxidanți, dar mult mai rari decât sunt antocianinele, despre care noi am mai vorbit. Antocianinele, așa cum știți, sunt niște coloranți naturali care dau o culoare roșu închis înspre albăstriu, înspre albastru închis. Sunt antioxidanții care dau această culoare intensă afinelor, coacăzelor, zmeurei, căpșunilor, vinetelor negre sau verzei roșii. Dar betalainele sunt cele care dau culoarea sfeclei roșii și, după cum spuneam, sunt mult mai rare. Și abia acum se studiază care sunt calitățile, care sunt efectele acestor antioxidanți, pentru că acești pigmenți naturali, acești coloranți naturali sunt, de fapt, niște antioxidanți.

Iată de ce sfecla roșie merită să o includeți în alimentație! Merită să savurați o salată de sfeclă roșie sau să vă faceți un suc de sfeclă roșie sau, dacă doriți, să alegeți un sirop de sfeclă roșie, cum este cel de la Hypericum Plant, care este îndulcit cu Stevia rebaudiana, așadar, este un sirop dulce, natural, sănătos.

Pentru mai multe emisiuni de sănătate ample, cu specialiști de top din domeniile lor de activitate, vă invit să intrați pe canalul meu de YouTube și pe pagina mea de Facebook. De asemenea, mă puteți găsi și pe Instagram și pe TikTok cu sfaturi scurte de sănătate.

120 K
Scroll To Top