Now Reading
Suferintele turismului romanesc

Suferintele turismului romanesc

Vechea revelatie a secolului XX, Reclama e sufletul comertului, nu ignora insa faptul ca trebuie totusi sa ai la ce sa faci reclama… Am investit serios in cautarea si promovarea unui brand de tara. Acum, gratie eforturilor Printului Charles, indragostit deja de mai mult timp de Romania, beneficiem de o mediatizare de nesperat. Cu toate acestea, turismul continua sa se zbata la limita, fara a reusi sa inregistreze cresteri semnificative. Ar trebui insa sa invatam faptul ca un turist dezamagit iti poate face mai mult rau decat avantajele pe care ti le creaza zece reclame reusite.

Romania are intr-adevar ce oferi. Frumusetea naturii, vestigiile culturale, ambianta oferita de satele care au reusit sa-si pastreze traditiile, ospitaliltatea oamenilor nu pot sa nu cucereasca inimile turistilor, asa cum l-au cucerit si pe Printul Charles. Dar un turist se uita si la acel fatidic raport calitate-pret. Si este intr-adevar greu sa-l convingi ca trebuie sa plateasca preturi mai mari pentru o cazare in conditii mult mai proaste decat la el in tara. Este greu sa-i explici de ce trebuie sa se chinuie pe drumuri mizerabile. Si Romania si-a cucerit faima ca are drumuri mai proaste ca Botswana… Turistul se asteapta, conform promisiunilor, ca Autostrada Transilvania sa fie deja gata, dar mai nou i se spune ca va fi gata abia in 2026… Sa nu ne miram atunci ca se va hotara si el sa vina la noi tot in 2026…

Noi nu reusim sa finalizam nici macar minuscula autostrada Bucuresti-Ploiesti, a carei finalizare este si ea, din nou, amanata. Iar cand va fi gata ramane de vazut cum vom reusi sa intram in Bucuresti… Dar, chiar daca un turist ajunge in Bucuresti cu avionul, ce vede? Santiere deschise si abandonate? Nu ne ajungeau oare proverbialele noastre gropi? Acum ne certam intre noi pe prioritati si, dupa ce am acceptat deschiderea unor santiere, le abandonam la jumatate? Cand o sa ne vindecam oare de aceste meschine jocuri din care are de pierdut  toata lumea? In loc de panselute si de borduri, am putea totusi sa finalizam macar santierele incepute? Cu doua autostrazi, Autostrada Transilvania si Coridorul Patru, pentru care ne asteapta fondurile europene de atatia amar de ani, ne-ar privi si strainii altfel si poate ca s-ar hotara totusi sa ne viziteze. Dar mai e ceva! Ar trebui sa ne dezvatam sa prezentam diferite investitii ca fiind deja finalizate, creand iluzia turistilor ca vor gasi statiuni balneoclimaterice ce le ofera baze de tratament moderne in standarde europene, atunci cand ele sunt aproape de nefolosit, chiar si pentru modestele pretentii ale pauperilor nostri pensionari… Daca am incepe cu adevarat sa folosim in mod eficient si responsabil fondurile europene pe care le avem la dispozitie atunci intr-adevar turismul romanesc ar putea inflori si exploata la maxim cadoul colosal de imagine pe care il primim in acest moment din partea Printului Charles.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

114 K
Scroll To Top