Now Reading
In papuci de antreprenor

In papuci de antreprenor

La inceput a fost cuvantul si cuvantul a deschis drumul. Iar drumul a multiplicat cuvintele. Ele ne incanta precum fluturii multicolori, ne ingheata precum grindina ce striveste florile, dar tot ele ne dezmarginesc fara incetare zarile. Fiecare nou cuvant este un alt inceput de drum. Iar noi trebuie mereu sa ne cautam propriul nostru drum, propria noastra directie.

Inceputuri
M-au fascinat intotdeauna, deopotriva, cuvintele si drumurile. Am simtit, de copil, si nu pot sa nu simt in continuare ca fiecare cuvant ascunde o taina ce asteapta sa fie descoperita. Si, in egala masura, am fost atrasa cu o forta irezistibila de drumuri, de potecile pline de lumini si umbre ce se pierd in desisul batranelor paduri, de drumurile ce se deschideau din cuvintele pline de har cu care bunicul isi depana fantasticele lui povesti. Au venit apoi cartile, cu drumurile lor. Si marile alegeri. Matematica, filosofia, literatura… Cartile ma asteptau nu numai sa le citesc, ci, in egala masura, sa le editez, sa le scriu, sa le promovez… Mereu alte si alte drumuri… Revistele ma provocau in mod special. Cate drumuri se intersectau zilnic in conducerea unei reviste! La fel ca in traficul unui mare oras, precum Parisul sau Frankfurtul, te simti de multe ori derutat si obosit, dar fascinatia acestor nesfarsite intersectii de drumuri nu are cum sa nu te impinga mereu inainte, pe noi si noi magistrale ale vietii. Iar de la oameni ajungi inerent la firme, la acest fascinant univers al brandurilor care te intampina in permanenta cu noi si noi provocari. Si asa intri in Arena…

In Arena
Eu am infiintat Arena Communications. A fost o provocare. Arena este o lupta, o permanenta lupta. Dar cate satisfactii nu iti ofera aceasta lupta! Fiecare nou brand pentru care lucrezi este nu numai o noua provocare, ci, inainte de toate, un nou drum, cu noi probleme si noi necunoscute, dar, in final, cu tot atatea bucurii si impliniri. Sunt drumuri ce te conduc spre o alta fateta, spre un alt inteles al lumii. Si, straduindu-te sa intelegi mereu noi si noi branduri, sa le ajuti sa-si castige si sa-si consolideze pozitia in piata, sa cucereasca si sa-si fidelizeze un public mereu mai larg, vine un moment in care parca mai vrei ceva…Precum profesorul care, ocupandu-se de elevi, de copiii altora, vrea, la un moment dat, sa se ocupe si de propriul copil. La fel si eu, am simtit nevoia sa introduc in Arena un nou brand, unul care sa ma reprezinte, in care sa ma regasesc, sa-l cresc, sa-l fac sa se exprime cu idealurile si visele mele.

Nostalgii si determinari
Si acest copil nu avea cum sa se numeasca altfel decat Dacic Cool. Chiar daca am copilarit pe vremea pionierilor, chiar daca am intrat mai apoi in viata in acei ani ciudati care au fost asemenea unui labirint plin cu primejdii, eu am incercat sa nu vad lumea prin acei ochelari deformanti, ci, mai degraba, prin acel iures, cool, al globalizarii. O globalizare care, ne place sau nu ne place, ne cuprinde fara tagada. Si trebuie sa recunosc ca, placandu-mi drumurile si vrand in permanenta sa depaşesc zarile, acest freamat, care se contura, la inceput mai mult ca o indepartata adiere, pentru a deveni apoi mereu mai mult o stare de fapt, m-a atras cu provocarile si cu noile drumuri pe care nu intarzia sa le deschida. Drumul meu a ramas insa si ramane, in esenta lui, ancorat in ceea ce nu a contenit si nu conteneste in a ma defini. Valorile si traditiile noastre. Nesfarsitele drumuri ale istoriei prin care am pasit in viata, prin care am crescut, prin care mi-am definit valorile, crezurile si idealurile de copil, de adolescent si, in fine, de om matur. Si ce cuvant mai plin de istorie puteam gasi pentru a-l plasa drept inceput de drum decat atat de vechiul si totusi mereu proaspatul dacic? Astfel, privit de unii cu nedumerire, de altii cu amuzament sau cu interes, a aparut Dacic Cool, un proiect online ce avea sa devina in curand o adevarata comunitate. Nostalgii si determinari, vise, asteptari si sperante, drumurile mele si cele ale mereu mai multor romani s-au intalnit astfel intr-un univers virtual, pe zi ce trece tot mai viu, mai amplu si mai bine conturat.

Dacic Cool
Dacic Cool este un demers pornit din suflet, este incercarea de a descoperi impreuna un drum pe care sa mergem cei care, pastrandu-ne duiosia si forta, demnitatea si bucuria de a fi romani, vrem, in acelasi timp, sa pasim cu determinarea victoriei, cu bucuria drumului ce se deschide spre ziua de maine, atat de greu de intuit, dar cu atat mai important de stapanit. Iar astazi, avem deja zeci de mii de membri ai acestei comunitati, dintre care se numara cu miile cei care nu intarzie sa-si exprime cu sinceritate, in egala masura, sperantele, indoielile, cautarile, bucuriile si implinirile. Si, de la o zi la alta, nu au contenit sa se inmulteasca ocaziile de a ne intalni, nu numai in spatiul virtual, dar si la o ceasca de ceai, pentru a ne impartasi fata catre fata nenumarate lucruri interesante, pentru a pune intrebari si a primi sfaturi si incercari de raspuns framantarilor noastre de la specialisti din cele mai diferite domenii legate de sanatate, de aranjarea locuintei sau a vacantei, dar si de acea stiinta si arta, in egala masura, de a te simti bine in pielea ta. Acel talent de a depasi greutatile, de a invata din infrangeri si greseli, de a face dintr-un succes temelia unui nou succes, acea capacitate de a radia bucurie si frumusete. Sunt întalnirile noastre Dacic Cool.

Drumuri romanesti
Drumurile adevarate nu contenesc prin a te uimi cu modul lor de a se desparti si a se reintalni, cu locurile fascinante prin care nu intarzie sa treaca. Cu Arena Communications am cunoscut si am lucrat pentru multe firme straine, dar cele mai mari satisfactii le-am avut lucrand pentru branduri romanesti, acumuland o vasta si reala experienta din punct de vedere al specificului acestor firme, cunoscand, in acelasi timp, dificultatile cu care acestea se confrunta pe piata romaneasca, dar si oportunitatile ce trec prea adesea neobservate. Lucrurile pe care trebuie sa ajungi sa le cunosti si sa le intelegi pentru a putea sa aduci cu adevarat succesul meritat brandurilor noastre autohtone. Iar acum, la Dacic Cool, avem ocazia sa discutam aceste probleme intr-o comunitate activa, interesata si in continua crestere. Si este o bucurie sa constati cum interesul pentru adevaratele branduri romanesti, de o reala valoare, nu intarzie sa creasca, pe masura ce calitatea si avantajele acestor produse sunt mai bine cunoscute. Aici, Esti roman? Cumpara romaneste!, astazi nu mai este un slogan, ci un inteles evident al faptului ca promovarea valorilor romanesti inseamna cresterea bunastarii noastre, a fiecaruia dintre noi. Un stat puternic este un stat cu branduri puternice, un stat format din cetateni responsabili care isi cunosc interesele si drepturile. Iar Dacic Cool este deja o comunitate activa care intelege importanta acestor valori care fac diferenta dintre victorie si infrangere.

Cecilia Caragea in Business Woman, octombrie 2012
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

114 K
Scroll To Top