Now Reading
Care este cea mai sanatoasa pozitie in care sa dormi. Cum sa ai un somn linistit si odihnitor

Care este cea mai sanatoasa pozitie in care sa dormi. Cum sa ai un somn linistit si odihnitor

Știți care este cea mai sănătoasă poziție în care să dormi? Se consideră că pe burtă e cea mai inconfortabilă poziție, pentru că, dacă dormim pe burtă, trebuie să ținem capul ori într-o parte, ori în cealaltă, ca să putem respira. Și, atunci, dimineața ne trezim înțepeniți de gât. Și, în plus, ținând cont de curbura naturală a coloanei vertebrale, dimineața s-ar putea să trezim cu dureri de mijloc. Așadar, pe burtă se consideră că nu este foarte confortabil să dormi. De fapt, sunt și foarte puține persoane care dorm pe burtă. Multe persoane dorm pe spate. Este sănătos să dormi pe spate atâta timp cât îți așterni sub cap o pernă adecvată, astfel încât să te simți confortabil. Dar cele mai multe persoane dorm ba pe stânga, ba pe dreapta. Și aici trebuie să spunem următorul lucru. Că multe persoane se feresc să doarmă pe stânga, pentru că pe stânga este inima. Și atunci se gândesc să doarmă pe dreapta. Dar, în cazul în care aveți reflux gastro-esofagian sau după o masă copioasă, ar fi bine totuși să dormiți pe stânga. De ce? Pentru că stomacul nostru este și el puțin înspre stânga și are o anume curbură care face să ne ajute dormitul pe partea stângă și să nu ne mai confruntăm atât de des cu acel reflux gastro-esofagian. Așadar, dacă aveți anumite probleme digestive, ar fi bine să dormiți pe stânga, nu pe dreapta.

Până la urmă, dormim pe stânga, pe dreapta, pe spate sau pe burtă, pentru că, uneori, ne vedem nevoiți să dormim și pe burtă, în cazul unor intervenții chirurgicale, în cazul unor operații medicale și așa mai departe… Totul este să încercăm să ne simțim confortabil și cel mai bine ar fi să alternăm toate aceste poziții. Atunci când trebuie să dormim pe burtă o anumită perioadă, cel mai bine ar fi să luăm un prosop, un prosop mare, să-l înfășurăm și să-l facem în formă de U. Și să ne punem capul în acel U făcut din prosop. Ca să avem o formă așa cam cum au mesele de masaj. Când ne punem capul în acea formă, astfel încât să putem respira. Și, bineînțeles, ar trebui să ne punem ceva și sub bazin. Și atunci putem dormi și așa, pe burtă. Ne putem ajuta, așadar, de niște mici elemente, pe pernuțe, de prosoape și așa mai departe, astfel încât să dormim confortabil, pentru că este foarte important ca dimineața să nu trezim înțepeniți și cu tot felul de dureri, nu?

Bineînțeles, putem apela și la ajutorul suplimentelor alimentare, suplimente alimentare din plante medicinale. Pentru că acestea nu dau dependență și ne induc o stare de calm, ne induc o stare de liniște. De exemplu, produsul Somniferm de la Laboratoarele Remedia este cu valeriană, Passiflora, roiniță, mușețel și, bineînțeles, cu melatonină.

Mai multe emisiuni de sănătate ample găsiți pe canalul meu de YouTube și pe pagina mea de Facebook. De asemenea, mă găsiti și pe Instagram și pe TikTok cu sfaturi scurte de sănătate. Vă mulțumesc tare mult, aveți grijă de voi și de cei dragi! Vă doresc multă sănătate!

120 K
Scroll To Top