Cum a schimbat momentul istoric 1968 sistemul de invatamant
Despre cum s-a schimbat sistemul de învățământ după 1968, despre schimbările din învățământ ce au avut loc după mișcările studentești de la Paris din 1968 și după Primăvara de la Praga, dar și despre poziția României în acel context, am discutat în cadrul emisiunii Arena Ideilor, pe care o realizez împreună cu prof. univ. dr. Dragoș Popa.
“După 1968, lucrurile au început în universitățile mari să se schimbe, în sensul de a exista un dialog, de a nu mai fi această prăpastie între profesor și student, ajungând până la o anumită colegialitate, care, după mine, nu este neapărat cea mai fericită, de a transforma cursul într-o agapă la berărie. Și aceasta poate să fie interesant, mai ales în jurnalism sau în alte zone care se bazează pe comunicarea liberă și deschisă. 68 a reprezentat un șoc pentru întreaga comunitate universitară, în primul rând din Paris, din Franța, dar din întreaga lume. Și din acel moment au început o serie întreagă de discuții și dezbateri de cum ar trebui regândit învățământul. Și aceste dezbateri au avut loc și sub o presiune foarte mare a studenților, care cereau neapărat o anumită înnoire din punctul de vedere al întregii vieți universitare. Și lucrurile s-au petrecut încet, nu s-au consumat nici până astăzi, dar, în orice caz, lucrurile, evident, arată cu totul altfel față de sistemul mult mai rigid care era înainte de data respectivă. Din cauza aceasta, el funcționează ca un reper. În timp, odată cu modul în care societatea, învățământul, s-a informatizat, în momentul în care totul a devenit dependent de calculator, de noi sisteme de informare și, în zilele noastre, de inteligența artificială, lucrurile, evident că s-au repus fundamental.” (prof. univ. dr. Dragoș Popa)
Pentru mai multe emisiuni interesante, vă invit să vă abonați la canalul meu de YouTube, www.youtube.com/CeciliaCaragea. Mulțumesc!